Brev:
Den første grød - 3 mdr.
6. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Den første grød - 3 mdr.
Hej Helen
Min dreng på 3½ måned er små småt begyndt at få et par skefulde af risgrød eller moset banan. Han ser virkelig ud til at kunne lide det og jeg må holde igen med mængden for ellers tror jeg godt at han ville have mere.
Jeg giver ca. 4-6 små skefulde og så en ammetår til sidst, mest for tørsten skyld. Men så er det jeg bliver lidt i tvivl, om det er det rigtige?
Han trives godt med amningen, men var begyndt at trappe meget op, skulle næsten spise hver time og om natten gik vi fra 2-3 amninger til 5-6 og det syntes jeg er for meget. Så derfor vil jeg begynde med lidt andet mad. Han er utrolig god til at spise af skeen og jeg giver ham kun noget når han ligesom er oplagt til det og viser interesse for det.
Er mængden ok? hvornår kan jeg give lidt mere? Hans mave har klaret det ok. Men hans afføring ser mystisk ud! det er stadigt gult og meget tyndt men der er kommet bitte små sorte strenge i, ligner faktisk små orme, men er det ikke bare lidt fibre fra grøden/bananen??
Og så lige et tillægs spørgsmål om min dreng på 4 år. Han har nemlig smidt sin sut ud af egen vilje for ca. 4 uger siden, vi havde snakket om det længe, fordi han næsten konstant gik med den herhjemme, så vi havde besluttet at nu til jul skulle den afsted, men så en dag jeg var alene med ham, smed han den ud og sagde at nu var han for stor til den! om aftenen kom den store fortrydelse så som ventet, men han klarede det ret godt, faktisk gik det ret godt hele ugen, men nu er han dybt ulykke over at han smidte den ud. Vi prøver virkelig at fortælle ham hvor dygtig han er og at få ham til at tænke på andre ting men det er ikke så nemt, det er som om det er blevet lidt værre, men vi er jo nødt til at stå fast. Hvor længe tror du at han vil savne den sut? Gjorde jeg det rigtige at fastholde hans beslutning? På forhånd tak
Venlig hilsen
Maria